Teamleden

Ons team

Team VU is van oudsher van de grootste, beste én vooral gezelligste teams van de Race of the Classics. Gebruikelijk telt het volledige team zo’n 35 deelnemers, waaronder de 5 bestuursleden van Team VU. Hieronder zie je de samenstelling van het Team VU voor de 30ste editie van de Race of the Classics!

Zoals je ziet: een heel divers team!

Organisatie

Voorzitter

Melle Schreij

Melle Schreij

25 jaar

Reeservaring: 2 jaar
Beste reesmoment:

‘Bij ondergaande zon een bordje boerenkool eten op het dek, na een dag intensief gezeild te hebben.’

Secretaris

Mara Cerfontain

Mara Cerfontain

20 jaar

Reeservaring: 1 jaar
Beste reesmoment:

‘Het moment dat ik boven in de mast zat toen we in Engeland aankwamen – het uizicht was om nooit meer te vergeten!’

Acquisitie

Nick Erenstein Square

Nick Erenstein
25 jaar

Reeservaring: 1 jaar
Beste reesmoment:

‘In de mast klimmen terwijl we midden op de Noordzee zaten. We zeilden met de meeste schepen bij elkaar en het uitzicht was daarom erg bijzonder!’ 

Penningmeester

Max de Kroon Square

Max de Kroon

25 jaar

Reeservaring: 2 jaar
Beste reesmoment:

‘Midden in de nacht in mijn eentje op het dek wachten op het startsein. Ik hoorde de golven en zag de lichtjes van de schepen en genoot van het moment.’ 

Ons schip | 2018

Team VU heeft afgelopen editie van de Race of the Classics

gevaren op de driemast schoener Hendrika Bartelds!

  • 1667987
  • 683738
  • 2053130
  • 1667990
  • 1110082
  • 632205

Hendrika Bartelds

Net als voor de Rees was 2018 ook een bijzonder jaar voor de Hendrika Bartelds. Het schip werd namelijk 100 jaar geleden gebouwd in Vlaardingen en heeft dus al heel veel meegemaakt. Het schip werd oorspronkelijk gebouwd en gebruikt als Haringlogger onder de naam Elise en stond toen al bekend om de hoge zeewaardigheid en uitstekende zeileigenschappen. In 1950 werd het schip met negen meter verlengd om meer vracht te kunnen vervoeren en kreeg de naam Dolfyn. In de loop der jaren is nog een enkele keer van eigenaar en naam veranderd. Na de buitenbedrijfstelling werd het schip omgebouwd tot een driemastschoener, comfortabel ingericht en omgedoopt tot de Hendrika Bartelds. Na twaalf jaar als charterschip op de Oostzee, werd het begin 2000 gekocht door de huidige reders en opnieuw gerestaureerd in 2002. Sindsdien vaart het schip in alle Noord-Europese wateren.